Mooie liedjes... klinken nog lang na.

4 augustus 2019 - Sint-job-in-'t-goor, België

Beste lezers...

Intussen zijn we reeds een tweetal weken terug thuis. Onze reis is enkele dagen korter uitgevallen dan voorzien. Enerzijds had mijn reisgezel wat technische motorproblemen die zijn rijplezier drastisch deden slinken. Anderzijds was de wow-factor van onze trip serieus aan het afnemen. Nadat we verwend waren geweest in de prachtige natuur van het Snowdonia natuurpark ging het letterlijk en figuurlijk steeds meer bergafwaarts wat beleving en schoonheid betrof... De lol ging er wat af en we begonnen stilletjes onze stal te ruiken.

We draaiden daarom de reisknop om en besloten zo snel als mogelijk de thuisrit aan te vatten. Om tijd te sparen kozen we er bovendien voor om met onze motoren op de trein door de kanaaltunnel te reizen. Een keuze die ons op een halfuurtje naar Calais bracht. Het ticketje kostte ons weliswaar ongeveer €100, maar de boot kost ook snel €50 en de tijdwinst was ons die meerprijs wel waard.

Als afsluiter van mijn reisblog - mijn eerste en wellicht niet mijn laatste - wil ik graag afronden met enkele overpeinzingen :

1. Het bijhouden van een blog is me niet gelukt zoals ik me dat van tevoren had voorgesteld. In mijn verbeelding zou ik elke avond verslag uitbrengen van onze avonturen, gespijsd met enkele illustrerende foto's... De aard van onze reis (met de motor), het logeren op overwegend basic campings zonder WIFI, het gebrek aan ruimte (zowel fysisch als mentaal), maakten dat ik die verbeelding niet in de praktijk heb kunnen waarmaken.

2. Hoewel het blogplan anders is gelopen dan voorzien, ben ik toch tevreden. Enerzijds omdat het me toch gelukt is af en toe iets te posten. Anderzijds omdat we ons onderweg ook de bedenking maakten dat we deze reis in de eerste plaats voor onszelf maakten en pas daarna kon de thuisbasis eventueel een indruk meepikken... En het moet gezegd : We hebben een fantastische trip gemaakt, een rollercoaster op rubberen banden, een live-trip uit de galerij van National Geografic. Intens, adembenemend, vermoeiend, uniek,...

3. Veel mensen vroegen zich reeds af hoe de omgang met mijn reisgenoot verlopen was, gelet op het feit dat we elkaar slechts kort kenden. Het klopt inderdaad dat we slechts een tweetal maanden eerder onze eerste contacten hadden gelegd... Enkele ontmoetingen, wat heen en weer mailen, wat whatsappen, eens bellen, plannen maken en plannen bijsturen maakte deel uit van de voorbereidingen... Ik was er vrij gerust in dat het wel ging goed komen. Eens onderweg ontwikkelde zich na 2 dagen de eerste wrevel... Zowel mijn reisgenoot als ikzelf liepen rond met bepaalde ergernisjes, frustraties, verwachtingen en er ontstond wat spanning. Maar nu komt het : als grote jongens hebben we dit opgepakt, uitgesproken en uitgeklaard, zodat onze violen heel snel terug op elkaar waren afgestemd en de basis voor een harmonieuze verderzetting van onze reis gelegd was. Nog één keer hebben we even ruzie gehad, niks fundamenteels en dit had meer te maken met een stijlverschil eerder dan met inhoudelijke onverenigbaarheid. Die ruzie was na 20 minuutjes weer bijgelegd en daarmee hebben we het zo een beetje gehad wat ongenoegens betreft. Geef toe : er zijn veel getrouwde koppels die het er minder goed van af brengen op reis.

4. En nu... valt het leven weer in de gewonere plooi. Ook prima. Zeker na zo'n mooie reis. Het doet wat vreemd om niet meer dagelijks met je vertrouwde reisgenoot in contact te staan, maar de lijn ligt zeker nog open. De fotoboeken zijn besteld en ook mijn reisgezel krijgt een exemplaar. Afspreken gaan we zeker nog doen. In september gaan we trouwens beiden nog mee op een mannenweekend met de motorclub. We hebben ook al eens vluchtig gesproken over een mogelijke volgende bestemming. Ik pin me er niet op vast, maar ik sluit zeker niks uit. Wat ik wel weet : In mijn reisgenoot ontmoette ik een vriend. Waarvoor dank!!

5. Mag ik tenslotte de lezers bedanken voor het volgen en voor de reacties en betrokkenheid. Zo waren jullie er ook een beetje bij.

Tot volgende keer : Dan plan ik een afvaart van de Mekong rivier over Viëtnam naar Cambodja. Groetjes!

1. Erwin:
    4 augustus 2019
    Een vriend hebben we beide gevonden en daar ben ik meer dan dankbaar voor. Alvast bedankt voor uw blog makker en ik ben blij dat je volgende bestemming vastligt! Stiekem ben ik best nieuwsgierig naar je verhaal daar. Tot gauw Raf !