Op de boot naar Ierland

7 juli 2019 - Fishguard, Verenigd Koninkrijk

Even gebruik maken van enkele “dode” uurtjes, aan boord van de veerdienst naar Ierland, om de blog wat te updaten. Aan boord is WiFi... een godsgeschenk in sommige gevallen...

Zaterdag 6 juli om drie uur in de ochtend vertrokken we in Kruibeke, met een tweetal uur slaap tussen de oren. We zagen het dag worden onderweg naar Calais, waar we nipt de boot haalden om 6 uur, terwijl op de documenten 7 uur vermeld stond... met slaapoogjes trotseerden we de overtocht naar Dover om daarna gedurende ruim een uur gewend proberen te geraken aan het linkse rijgedrag van de Britten... uiteindelijk een English breakfast genuttigd in een supermarkt Sainsbury, waar de cafetariamedewerkers werkelijk alleraardigst waren.  Daarna veel moeite gehad om van de autostrade te geraken, enerzijds wegens oneindige wegwerkzaamheden met afgesloten afritten, anderzijds door gps-perikelen. Onze toestellen bleken al last te hebben van de brexit. Uiteindelijk toch van de grote banen geraakt en het moet gezegd : het was genieten! Mooie baantjes, tussen de bomen, kronkelend en glooiend en geflankeerd door pittoreske huisjes, met dakpannetjes uit de Efteling, en huisjes me een hoog Anton Piekgehalte, dorpspleintjes vol leven en charme, supervriendelijke mensen. Op één van zulke pleintjes deden we nog een stop in een soort peperkoeken huisje, met de beste cappuccino ever! Uiteindelijk werd het een gevarieerde, maar best stevige motorrit en met ongeveer 800 kilometer op de teller waren we tevreden dat we snel een camping vonden om onze tenten op te slaan. Nog een Guinness of 2 in de plaatselijke pub en nog voor 22 uur gingen de rolluiken toe...

Zondag 7 juli: opgestaan om 6 uur 30. Gedoucht, opgebroken, getankt, iets gegeten en nu op de veerboot onderweg naar Rosslare, Ierland. De maaltijd aan boord was een beetje van de hond, maar we staan nog recht en maken ons op voor onze eigen game of thrones op onze stalen rossen...

We houden jullie verder op de hoogte op een van de komende dagen.