Materiële voorbereiding

29 juni 2019 - Sint-job-in-'t-goor, België

Dat een reis naar en een rondreis door Ierland wel wat voorbereiding kan gebruiken hoeft geen betoog.

Vooreerst werden onze beide motoren aan een grondig onderhoud onderworpen bij onze dealers.

Omdat we mogelijkerwijs wel eens willen afwijken van de asfaltpaden hebben we gekozen om een ander bandentype te laten monteren.

Bij Quickly in Beveren (http://www.quickly-bvba.be) lieten we onze banden vervangen door een Michelin Anakee Adventure, een twee componentenband, met een zeer goede grip, ook op ruiger terrein. De eigenaar is intussen op pensioen, maar houdt zijn garage nog steeds enkele dagen open omdat hij zo gepassioneerd is. Bovendien is hij zelf een doorwinterd motard, die op twee wielen reeds de halve wereld heeft rondgereisd... Het leuke is ook dat hij heel gepassioneerd kan vertellen over zijn ervaringen en bovendien gul is met tips. Wat de banden betreft : Zo zien ze er uit :

IMG_20190612_204424IMG_20190612_204408

Meer info voor de geïnteresseerden : https://www.youtube.com/watch?v=rS3JDz3j3nI  (Ook te bekijken op de videopagina)

Voor het overige wat rondgeshopt voor uitrusting als tent, luchtmatras, 12V pompje, doorwaaivest, regenvest, en dergelijke...

Uiteraard is AS Adventure een fantastische zaak, ook online.

Ook RAD en EKO zijn aanraders voor motorliefhebbers, maar er zijn er ongetwijfeld nog.

Voor het overige : Ik boekte de ferry overtochten ruim vooraf, kwestie van zeker plaats te hebben. Ik deed dit online via Direct ferries. Hier kan je meteen alle aanbieders met elkaar vergelijken hetgeen niet enkel handig is naar prijzen toe, maar ook en vooral krijg je een veel breder zicht op alle vaarroutes die beschikbaar zijn. Niet alle routes worden immers door alle maatschappijen aangedaan. Nu kun je perfect de vaarroute kiezen die mooi binnen jouw reisplan/budget/tijdschema past.

Verder ga ik deze week nog wat reisgidsen raadplegen, de route ruwweg op GoogleMaps plannen, enkele campings opzoeken online en eventueel al enkele overnachtingen reserveren.

Dit alles uiteraard in overleg met mijn reisgenoot.

1. Fil:
    30 juni 2019